Przypomnę: wcześniejsza koncepcja przebiegu tej trasy, która została zawarta w studium zagospodarowania przestrzennego Siedlec, nie spotkała się z aprobatą mieszkańców tego rejonu. Nowa uwzględnia wiele ze zgłaszanych przez nich zastrzeżeń. Wyprowadza tranzyt poza miasto i omija zabudowane bądź sprzedane działki. Połączenie DK nr 2 i miasta z obwodnicą, które zostało zaproponowane w projekcie, znajduje się przed rondem na wyjeździe z Siedlec w stronę Warszawy, gdzie DK 2 łączy się z ul. Warszawską. Planowany wjazd na tę trasę ma się odbywać bezkolizyjnie.
– Potem przechodzimy nad Muchawką, nad ulicą Warszawską i nad torami kolejowymi. I tutaj chciałbym wskazać, że w możliwie najwęższym miejscu przecinamy teren Natura 2000. Widziałbym to jako estakadę, dzięki czemu ingerencja w środowisko naturalne byłaby jak najmniejsza. Następnie przechodzimy całkowicie poza terenem Natura 2000 i dopiero w ostatnim elemencie łączymy się z takim przebiegiem obwodnicy, który wskazał wójt gminy Siedlce Henryk Brodowski, aż do połączenia z DK nr 63 – wyjaśnia Andrzej Sitnik.
Wspomniane połączenie znajdowałoby się od północnej strony wsi Chodów. Zdaniem prezydenta, z trasy o takim przebiegu wygodnie mogliby korzystać również mieszkańcy gminy Siedlce. Choć wójt Henryk Brodowski zaproponował wcześniej dwie inne koncepcje przebiegu obwodnicy (jedna sugeruje, że droga powinna biec przez teren gminy, a druga – że po wschodniej stronie stronie Muchawki, od strony Siedlec), prezydent liczy na to, że wójt poprze jego pomysł.
Projekt został już wysłany do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Prezydent podkreśla jednak, że to GDDKiA jest głównym inwestorem, od którego zależy ostateczny przebieg nowej trasy.
Więcej usłyszycie w zamieszczonym poniżej dźwiękowym zapisie konferencji prezydenta, która była poświęcona proponowanemu przez władze miasta przebiegowi obwodnicy. Budowa drogi jest planowana na lata 2026-2028.