Lidl

i

Autor: Mario A. P. flickr.com Lidl

Lidl i Kaufland będą chronić byli AGENCI MOSADU - czego obawiają się supermarkety?

2021-11-26 8:21

Niemiecka Grupa Schwarz chce bronić swoje sieci handlowe Lidl i Kaufland przez nasilającymi się atakami hakerów, zatrudniając izraelską firmę XM Cyber, specjalizującą się w bezpieczeństwie IT – informuje portal biznesowy "Business Insider Deutschland" (BID). Koszt tej inwestycji to blisko 700 mln dolarów.

Ataki hakerskie na niemieckie sieci handlowe

Firma XM Cyber, zajmująca się bezpieczeństwem systemów internetowych, została założona przez Tamira Pardo - byłego szefa izraelskiego wywiadu. "Aby chronić Lidla przed atakami, XM Cyber opracowało platformę, która ma identyfikować słabe punkty wewnątrz firmowych sieci i automatycznie je poprawiać" – opisuje BID.

Coraz więcej sieci handlowych pada ofiarą ataków hakerskich, w Niemczech ofiarami ataków padły m.in. sieci Bauhaus, Gerry Weber czy sieć supermarketów Tegut. Najczęściej celem cyberprzestępców jest przejmowanie danych w celu wyłudzania pieniędzy od zaatakowanej firmy.

W formie 24: czy metabolizm zwalnia wraz z wiekiem

700 mln dolarów za ochronę sklepów!

"To nie powinno się przydarzyć w przypadku grupy Schwarz" – podkreśla BID. Aby takim atakom przeciwdziałać, największa grupa handlowa w Europie, właściciel flagowych sieci Lidl i Kaufland, wyciągnęła wnioski i postanowiła zainwestować 700 mln dolarów w izraelską firmę, zajmującą się bezpieczeństwem IT, która ma ochronić sieci przed atakami hakerów.

Dawni agenci Mosadu specjalistami od cyberbezpieczeństwa

Dwóch współpracowników Pardo również pracowało w przeszłości dla Mosadu. "Wiedza i siła innowacji byłych agentów Mosadu powinny teraz pomóc Lidlowi i Kauflandowi obronić się przed potencjalnymi atakami" – komentuje BID.

Firma XM Cyber opracowała platformę, która ma na celu identyfikowanie słabych punktów wewnątrz firmowej sieci. "Dla Grupy Schwarz obszerne know-how w zakresie zabezpieczania złożonych systemów chmury hybrydowej jest ważnym aspektem partnerstwa" – dodaje BID.

Jak wyjaśnia Rolf Schumann, dyrektor generalny Schwarz Digital, dzięki tej współpracy bezpieczniejsze będzie korzystanie z cyfrowych produktów w ramach Grupy, takie jak zakupy internetowe na platformach Lidla czy Kauflandu, a także programy lojalnościowe tych dwóch sieci. "Dzięki rozwiązaniom XM Cyber oferujemy naszym klientom jeszcze ciekawsze możliwości przy zakupach online, a także lepsze doświadczenia zakupowe" – dodaje Schumann.

Grupa Schwarz, przechodząc do ofensywy, jest przekonana, że zatrudnienie specjalistów to właściwa droga. "Zespół cybernetyczny XM z głębokim zrozumieniem aspektów technicznych i w sposób innowacyjny optymalnie uzupełnia nasze portfolio w zakresie bezpieczeństwa" – podkreśla Christian Mueller, dyrektor generalny ds. IT w Grupie Schwarz.

"Cieszy nas, że możemy stać się częścią Grupy Schwarz" – komentuje Noam Erez, współzałożyciel i dyrektor generalny XM Cyber w komunikacie. "Mając za sobą międzynarodową siłę rynkową największej firmy handlowej w Europie, możemy szybciej wprowadzać innowacje i kontynuować rozwój naszej pozycji na globalnym rynku cyberbezpieczeństwa" - oświadczył.

Źródło: PAP