- Ruch na remontowanym moście przenieśliśmy z pasa w kierunku Białegostoku, na którym zakończyły się prace, na pas w stronę Lublina. W rejonie remontowanego mostu nadal obowiązuje ruch wahadłowy. W dzień jest kierowany ręcznie, a od godziny 20 do 6 za pomocą sygnalizacji świetlnej. Na początku odcinka, na którym rozpoczynają się roboty i w miejscu zmiany toru jazdy, ustawiliśmy tablice prowadzące z żółtymi światłami ostrzegawczymi z efektem fali świetlnej. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h i zakaz wyprzedzania – informuje białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dodatkowe roboty
Po usunięciu starej nawierzchni jezdni w kierunku Białegostoku, okazało się, że trzeba będzie poszerzyć zakres koniecznych robót w płycie pomostu.
- Na to nałożyło się jeszcze uszkodzenie świeżo wykonanych dylatacji, co spowodowało konieczność powtórnej ich wymiany. Oznacza to, że remont mostu będzie musiał potrwać dłużej niż pierwotnie zakładaliśmy – informuje GDDKiA.
Kapitalny remont mostu. Kiedy zakończenie prac?
Po zakończeniu prac, na moście i dojazdach będzie nowa nawierzchnia jezdni, nowe urządzenia dylatacyjne oraz izolacja na całym obiekcie. Tam, gdzie to konieczne, naprawiona zostanie również płyta pomostu. Most powstał w latach 1949-1952 z zachowanych fragmentów innych mostów zniszczonych podczas II wojny światowej. Obiekt ma 295 m długości i dziewięć przęseł. W związku ze stanem technicznym, most był monitorowany przez służby GDDKiA, a mniejsze uszkodzenia naprawiane na bieżąco. Ostatecznie jednak wieloletnia, intensywna eksploatacja wymusiła przeprowadzenie gruntownego remontu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewidywała, że remont mostu potrwa do wakacji, następnie termin zakończenia prac przesunięto na 18 lipca, ale roboty nadal są prowadzone. Kolejny termin zakończenia prac na moście to 15 sierpnia.