– Dzisiaj ogłoszenie o tym, że rusza przetarg na zaprojektowanie szóstej z dziewięciu obwodnic mazowieckich miast zostało wysłane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, a to oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach – informuje Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.
Ośmiokilometrowa obwodnica Siedlec ma powstać w ciągu Drogi Krajowej 63. Będzie to trasa klasy GP, czyli trasa główna o ruchu przyśpieszonym, a jej przebieg docelowy zostanie określony w decyzji środowiskowej.
– To nowe zadanie, którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. Zadaniem wykonawcy będzie zrealizowanie tzw. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej, które wskażą wariantowy przebieg tej obwodnicy. Zakładamy, że trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie – wyjaśnia Małgorzata Tarnowska.
Głównym celem stworzenia tej trasy będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego całkowicie poza miasto Siedlce. Obecnie odbywa się on Drogami Krajowymi nr 2 i 63.
Jak informuje GDDKiA, w ramach programu 100 obwodnic mają powstać następujące obwodnice:
1. Ciechanowa - w ciągu drogi krajowej nr 60,
2. Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79,
3. Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60,
4. Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53,
5. Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61,
6. Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63,
7. Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9,
8. Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63,
9. Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.
Termin końcowy składania ofert w przetargu na projekt budowy obwodnicy Siedlec to 4 września 2020 roku.