Przebieg
Droga przebiegać będzie po nowym śladzie, przez pięć gmin - Sarnaki, Olszanka, Huszlew, Platerów oraz miasto i gminę Łosice. Budowę podzielono na dwa odcinki: od granicy woj. podlaskiego z mazowieckim do Łosic (17,2 km) oraz od Łosic do granicy woj. mazowieckiego z lubelskim (14,5 km).
Trasa rozpoczyna się przed Chlebczynem. Następnie omija Sarnaki od zachodniej strony. Na przecięciu z obecną DK19 planowany jest pierwszy z węzłów - Sarnaki. Dalej droga od wschodu omija Łosice, gdzie na przecięciu z ul. Bialską (DW698) powstanie drugi z węzłów. Za Mszanną trasa ponownie przecina obecną DK19, biegnąc równolegle do niej. Tutaj wybudujemy trzeci z węzłów drogowych. Koniec odcinka zaplanowano na granicy województw mazowieckiego i lubelskiego, w okolicach miejscowości Kolonia Łukowisko.
>> PLAN PRZEBIEGU S19 w POWIECIE ŁOSICKIM <<
- Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasami awaryjnymi). Powstaną także obiekty inżynierskie, w tym trzy węzły drogowe (Sarnaki, Łosice, Mszanna), drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz Systemu Zarządzania Ruchem. W ramach zadania zaprojektowany zostanie też węzeł Ostromęczyn, którego budowa planowana jest w przyszłości. Zakres inwestycji obejmuje budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych Górki i Czuchleby o funkcji podstawowej. Budowa planowana jest w latach 2028-2031 – informuje Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA.