W Biurze Obsług Interesanta pojawiła się specjalna szuflada, do której mieszkańcy będą wrzucać swoje wnioski. - Papierowe wnioski będą składane do specjalnych „wrzutek”, które już są zamontowane. Następnie urzędnik będzie je odbierał – mówi Aneta Krajewska, rzecznik prasowy magistratu.
Dokumenty powinny być umieszczone w kopercie, na której należy napisać nazwę wydziału, do którego są kierowane. Warto dołączyć też dane kontaktowe (nr telefonu, e-mail). Wnioski będzie można odebrać w tym samym miejscu po uprzednim telefonicznym umówieniu się z pracownikiem urzędu.
Od poniedziałku interesanci nie skorzystają z kasy urzędu. – Nie będzie można zapłacić gotówką w urzędzie miasta. Do wszystkich wniosków, które wymagają na przykład opłaty skarbowej trzeba dołączyć potwierdzenie zapłaty. Można ją zrealizować m.in. za pośrednictwem internetowego konta, pamiętając o wydrukowaniu potwierdzenia – wyjaśnia rzecznik.
W przypadku spraw, przy których potrzeba pokwitowania, potwierdzenia, okazania dowodu tożsamości najlepiej wcześniej skontaktować się telefonicznie z pracownikiem odpowiedniego wydziału, który podpowie co zrobić.
Szczegółowe informacje o obowiązujących ograniczeniach i numery telefonów można znaleźć na stronie internetowej siedleckiego magistratu – (tutaj).