Urząd Miasta Siedlce

i

Autor: Monika Półbratek

Trwa nabór do siedleckich przedszkoli – jakie są terminy i jak wygląda procedura odwołań?

2020-04-07 14:55

Do 10 kwietnia rodzice dzieci, które zostały zakwalifikowane w pierwszej fazie naboru, mają czas na złożenie oświadczeń potwierdzenia woli umieszczenia ich w określonej placówce edukacyjnej. Z powodu kwarantanny narodowej wprowadzona została zmiana w sposobie składania oświadczeń. O tym, jak należy tego dokonać i co powinni teraz zrobić rodzice, których dzieci nie zostały nigdzie przyjęte, przeczytacie w tym artykule.

W tegorocznym procesie rekrutacyjnym wzięło udział 918 dzieci. W wyniku przydziału zakwalifikowanych zostało 761 z nich. Niezakwalifikowanych pozostało 157 maluchów, w tym 133 trzylatków. Pozostały jeszcze 782 miejsca wolne w przedszkolach, ale niemal w stu procentach w placówkach niepublicznych. Wszystkie dzieci, których rodzice do 10 kwietnia potwierdzą wolę przyjęcia ich do przedszkola wskazanego przez system, otrzymają status przyjętych.

Jak rodzice mogą potwierdzić wolę umieszczenia dziecka w przedszkolu, do którego się zakwalifikowało?

W związku z ogłoszeniem stanu epidemii, w trosce bezpieczeństwo i zdrowie osób składających dokumenty oraz pracowników placówek edukacyjnych, składanie oświadczeń potwierdzenia woli odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną. Na stronie naboru: https://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/siedlce/Login/Index w zakładce „Pliki do pobrania” jest dostępny formularz potwierdzenia woli. Należy go pobrać, wypełnić, odręcznie podpisać i skan, ewentualnie zdjęcie tego formularza odesłać na adres przedszkola lub szkoły. Listy adresów przedszkoli i szkół także znajdują się w zakładce „Pliki do pobrania”. Termin potwierdzenia woli to godz. 15.00, 10 kwietnia, a lista kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym zostanie opublikowana na stronie przedszkola lub szkoły w dniu 15 kwietnia o godz. 12.00 – informuje Aneta Krajewska, rzecznik Urzędu Miasta Siedlce.

Co powinni zrobić rodzice dzieci, które nie zostały zakwalifikowane do żadnego przedszkola?

Po 15 kwietnia, gdy zostaną ogłoszone ostateczne wyniki naboru, tzn. listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym, rodzice będą mogli odwoływać się od tej decyzji.

W terminie 7 dni od publikacji tych list rodzice mogą wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do danego przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej. Uzasadnienie sporządza Komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata. Takie uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora publicznego przedszkola lub szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. Dyrektor rozpatruje takie odwołanie w ciągu kolejnych 7 dni od dnia jego otrzymania. Na takie rozstrzygnięcie rodzicom przysługuje także skarga do Sądu Administracyjnego – wyjaśnia Aneta Krajewska.

Tym dzieciom, które nie zostaną przyjęte do wybranej placówki edukacyjnej, Prezydent Miasta Siedlce zaproponuje miejsce w innym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej. Wobec braku wolnych miejsc dla tych dzieci w przedszkolach publicznych, zostanie ogłoszony konkurs dla placówek niepublicznych. W jego wyniku do końca maja zostaną wyłonione te placówki, do których dzieci będą mogły uczęszczać na takich samych zasadach odpłatności, na jakich pobierałyby naukę w przedszkolach państwowych. W czerwcu rozpocznie się natomiast rekrutacja uzupełniająca dla dzieci, które nie brały udziału we wcześniejszym procesie rekrutacyjnym oraz dla tych maluchów, których rodzice nie skorzystali ze wskazania Prezydenta Miasta Siedlce odnośnie wyboru konkretnej placówki.