ZUS Siedlce

i

Autor: ZUS Siedlce Na zdjęciu: budynek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Siedlcach

Wnioski w sprawie tarczy będą szybciej rozpatrywane – obiecuje ZUS

2020-04-10 8:24

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchamia specjalny system, który będzie automatycznie obsługiwał wnioski składane w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Dzięki temu zakład będzie działał sprawniej i szybciej. Urzędnicy obiecują, że pierwsze tzw. świadczenia postojowe trafią na konta uprawnionych klientów zaraz po świętach wielkanocnych, 15 kwietnia.

Przypomnijmy. Przepisy w ramach tzw. tarczy antykryzysowej weszły w życie wraz z początkiem kwietnia 2020 roku. Przedsiębiorcy mogą obecnie złożyć wniosek o zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty, rozłożenie zaległości składkowej na raty oraz o świadczenie postojowe. Oczywiście pod określonymi warunkami.

– W tym momencie mamy już ponad 80 tysięcy zweryfikowanych wniosków związanych z tarczą antykryzysową. Będzie ich oczywiście dużo więcej. Aby usprawnić obsługę, przyjęliśmy nowy system. To jest system automatycznej obsługi wniosków z tarczy antykryzysowej. Dzięki temu będzie można te wszystkie sprawy przeprowadzić dużo sprawniej i dużo szybciej – informuje Piotr Olewiński, regionalny rzecznik siedleckiego oddziału ZUS.

Urzędnicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych informują, że ZUS nie będzie wszczynał postępowań egzekucyjnych za marzec, kwiecień i maj wobec tych przedsiębiorców, którzy są uprawnieni do zwolnienia ze składek. Wobec tego właściciele firm mają czas do 30 czerwca na złożenie wniosku i nie muszą się z tym śpieszyć.