– Wielokrotnie informowaliśmy i ostrzegaliśmy, że oszuści ciągle szukają potencjalnych ofiar. Wybierają je nie tylko wśród robiących zakupy w Internecie, ale i wśród sprzedających. Niestety ostatnio przekonała się o tym 19-latka – informuje asp. sztab. Marcin Józwik, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Łukowie: – Kilka dni temu młoda kobieta „wystawiła” do sprzedaży na portalu aukcyjnym książki. Bardzo szybko skontaktowała się z nią osoba zainteresowana ich kupnem. Prosząc o adres e-mail pisała na komunikatorze, że zapłaci za nie żądaną kwotę i dodatkowo zamówi kuriera po odbiór przesyłki. Po chwili na podany adres e-mail wpłynęła korespondencja od rzekomej firmy kurierskiej informująca o możliwości odbioru środków pieniężnych. Dołączony był do niej link, w który 19-latka kliknęła. Po tym została przekierowana na łudząco podobną do prawdziwej stronę bankowości elektronicznej. Tam wprowadziła dane do logowania do swojego konta bankowego.
Niestety, to wystarczyło, by młoda dziewczyna straciła dużą część swoich oszczędności.
– Mimo, że nie miała już wtedy dostępu do konta, to wprowadziła przekazane jej telefonicznie kody na stronie bankowej. W międzyczasie dostała sms-a o blokadzie konta i wówczas skontaktowała się z konsultantem infolinii bankowej. Tam złożyła reklamację i próbowała zablokować wszystkie transakcje. Niestety okazało się, że kilka już zrealizowano. Oszuści wypłacili z konta 19-latki prawie 7,5 tysiąca złotych – relacjonuje asp. sztab. Marcin Józwik.
Łukowscy mundurowi przypominają o zasadach bezpieczeństwa: bez względu na to, w jakiej roli występujesz, zawsze musisz zachować ostrożność i stosować zasadę ograniczonego zaufania. Pamiętaj, żeby nie „klikać” w link niewiadomego pochodzenia, bądź przesłany przez nieznaną nam osobę i podawać swoich danych, szczególnie z karty płatniczej. Przez nieuwagę oraz chęć szybkiej sprzedaży swoich rzeczy, możemy stracić pieniądze.
Polecany artykuł: