– Na takie powiadamianie jest potrzebna zgoda podatnika, gdyż wiąże się to z ochroną danych osobowych. Nasililiśmy tę kampanię w związku z tym, że m.in. już od ponad roku nie działa kasa w Urzędzie Miasta. Spotkało się to z dosyć znaczącym odzewem ze strony naszych mieszkańców. Ostatnio wpłynęło kilka tysięcy takich zgód na powiadamianie SMS-owe. Zachęcamy wszystkich podatników, którzy jeszcze tego nie zrobili, na to, by sobie taką zgodę pobrać i złożyć w urzędzie – mówi Grzegorz Kołodziejak, zastępca skarbnika miasta Siedlce.
Dokument jest dostępny w formie cyfrowej w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Podatki, a także w formie wydrukowanej – bezpośrednio w siedzibie Urzędu Miasta. Po wypełnieniu, trzeba go wrzucić do urny, stojącej w głównym wejściu do budynku.
Wiadomość jest wysyłana tylko do osób, które jeszcze nie uiściły opłaty. Jeżeli ktoś dokonał jej wcześniej, SMS z przypomnieniem o płatności nie będzie już do niego wysyłany. Jeżeli natomiast termin płatności zostanie przekroczony, podatnik otrzyma dodatkowe powiadomienie o zalegającej opłacie.