– Podpisana dzisiaj umowa na wykonanie dokumentacji projektowej obejmuje budowę, przebudowę i rozbudowę ulic: Pamięci Ofiar II Wojny Światowej, Okopowej i Artyleryjskiej wraz z włączeniem do Garwolińskiej na wysokości ul. Monte Cassino, a także ulicy Garwolińskiej i poza granicami miasta – Siedleckiej, aż do wjazdu na drogę krajową nr 2. Te drogi będą projektowane już w sposób bardzo nowoczesny, będzie tam dobra nawierzchnia i podbudowa, która zapewni to, że drogi będą użytkowane przez długie lata, nie będzie trzeba ich przebudowywać – informuje Wojciech Cylwik, naczelnik Wydziału Dróg Urzędu Miasta Siedlce.
Projekt budowy i przebudowy dróg ma zostać wykonany w ciągu 14 miesięcy. Drogi te mają być nowoczesne, szerokie, dostosowane do możliwości przejazdowych dużych samochodów ciężarowych. Zaprojektowana zostanie również budowa ścieżek rowerowych, a także nowego oświetlenia LED-owego.
– Długości odcinków, które będą projektowane, będą wymagały kompletu decyzji administracyjnych. Najważniejszą z nich będzie decyzja środowiskowa, od której będziemy musieli zacząć. To jest długi proces. Bierze w nim udział społeczeństwo, dlatego bardzo ważne jest, by ludzie już na tym etapie poznali bardzo dobrze dokumentację projektową. Następnie musimy uzyskać szereg innych decyzji i pozwoleń – mówi Paweł Sikora, wykonawca projektu z firmy PWS PROJEKT.
Jak podkreślają pracownicy siedleckiego magistratu, niektóre ulice z ciągu drogowego, który ma zostać przebudowany, są w bardzo złym stanie. Ulica Pamięci Ofiar II Wojny Światowej i Okopowa wciąż nie mają nawierzchni, są drogami gruntowymi. W niezłym stanie jest ulica Artyleryjska, ale poprawiona ma zostać jej nośność, a oprócz tego wybudowane zostaną tam ścieżki asfaltowe dla rowerzystów. Także ulicy Garwolińskiej przyda się w najbliższych latach solidny remont.
– Rozpoczynamy więc etap projektowania, cieszę się że firma została już wyłoniona i że podpisaliśmy umowę – mówi Andrzej Sitnik, prezydent Siedlec. – Bardzo się cieszę, bo jest to ogromna inwestycja, która w przyszłości ma służyć mieszkańcom. Drogi będą wykonane w najnowszej technologii i technice, ze ścieżkami rowerowymi i całą infrastrukturą, a zatem posłużą długie lata i będziemy mieli na tych ulicach komfortowe warunki do podróżowania – podsumowuje.
Po opracowaniu kompletnej dokumentacji projektowej, przetarg na budowę i przebudowę ciągu drogowego władze miasta planują ogłosić na przełomie 2024/2025 lub wraz z początkiem 2025 roku. Liczą na to, że realizacja inwestycji rozpocznie się jeszcze w 2025 roku. Ma ona zostać sfinansowana przez ministerstwo infrastruktury.