Fotorelacja

Zastosowali terapię teatrem i odkryli własną supermoc! Siedleccy uczniowie nagrodzeni w dwóch konkursach

2024-04-08 18:04

W piątek 5 kwietnia w Urzędzie Miasta Siedlce odbyło się podsumowanie dwóch konkursów („Terapia Teatrem” i „Odkryj swoją supermoc!”). Oba zostały zorganizowane w ramach realizowanej w mieście kampanii profilaktycznej „Widzę – Rozmawiam - Reaguję. O zagrożeniach czyhających na współczesną młodzież”. Tak jak cała tegoroczna kampania, również tematyka konkursów odwoływała się do poczucia własnej wartości.

Podsumowanie konkursu „Terapia Teatrem”

Pierwszy konkurs na scenkę profilaktyczną TERAPIA TEATREM adresowany był do uczniów klas V- VIII szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Hasło brzmiało: „Nie muszę być idealny, jestem wystarczający!”. Nagrodzono w nim 16 uczniów.

  • I miejsce za przygotowanie filmu „Jesteś wystarczający" zajęli uczniowie Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 1 im. Stanisława Staszica w Siedlcach, grupa „My” w składzie: Marianna Dykacz, Oscar Sienkiewicz, Alicja Tkaczyk, Sebastian Izdebski. Ich opiekunem była Iwona Łukaszewska.
  • II miejsce za przygotowanie filmu „Nie każdy jest idealny" zajęli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 11 im. Jana Pawła II w Siedlcach: Nina Duczek, Alicja Drzewiecka, Maja Fiodrów, Marianna Rząsa.
  • III miejsce zdobyli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Czesława Kamińskiego (Amelia Walczuk, Joanna Kruk, Maja Skolimowska, Mateusz Chmura) z filmem „Stop uzależnieniem„ oraz uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 11 im. Jana Pawła II w Siedlcach (Karolina Ługowska, Weronika Pawliszyn, Przemysław Borkowski, Nikodem Lewandowski) za film „Nie muszę być idealny, jestem wystarczający!". Opiekunką obu grup z SP 11 była Iwona Moskwiak, zaś uczniów z SP 7 - Edyta Guth i Katarzyna Wąsowska.

Podsumowanie konkursu plastycznego „Odkryj swoją supermoc!”

Drugi konkurs realizowany w ramach kampanii to konkurs plastyczny dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Hasło przewodnie tegorocznego wyzwania brzmiało „Odkryj swoją supermoc! Plastyczna opowieść o tym, w czym jestem dobry, co potrafię, w czym mogę pomóc innym”. W konkursie wzięło udział 22 uczniów. Nagrody otrzymały wszystkie dzieci.

I miejsce zajęły trzy osoby:

Aleksander Buziński za przygotowanie pracy „Supermoce to moje talenty i umiejętności”,Zofia Książek za przygotowanie pracy „Pomaganie to moje hobby”,Hanna Augustyniak za przygotowanie pracy „Mam supermoc!- Uwielbiam czytać książki”.

II miejsce zajęły dwie osoby:

Nela Drozd za przygotowanie pracy „Moja supermoc to miłość”!,Helena Tołwińska za przygotowanie pracy „Super hiper pomocnik”.

III miejsce zajęły dwie osoby:

Hanna Jastrzębska za przygotowanie pracy „Pomaganie uśmiechem”,Lena Kisielińska za przygotowanie pracy „Mój przyjaciel”.

Ponadto w konkursie wzięli udział:

Aisha Ghemrawi (praca „Moja supermoc wyobraźni”)Katarzyna Kieczka (praca „Super mocna Ja”)Oliwia Kurowska (praca „Moje supermoce”)Natalia Bednarczyk (praca „Z miłości do zwierząt”),Helena Michalak (praca „Helena i pies”),Natalia Ołowska (praca „Natalka opiekuje się pieskami”),Klaudia Standziak (praca „Mam supermoc – pomagam zwierzętom!”).Alicja Harasimiuk (praca „Konie to moja pasja”),Matylda Jakimczuk (praca „Moja misja”),Maja Kaźmierczak (praca „Pomocna dłoń”),Zofia Mróz (praca „Grunt to razem”),Kaja Parafińska (praca „Mój talent”),Antonina Politowska (praca „Radosne dni”),Aleksander Smolarz (praca „Po problemie”),Amelia Telakowiec (praca „Mój przyjaciel”).

Nagrodzeni uczniowie to reprezentanci Szkoły Podstawowej nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej (opiekunowie – Kinga Domańska, Patrycja Cabaj), Szkoły Podstawowej nr 8 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego (Sylwia Szaniawska) oraz Szkoły Podstawowej nr 11 im. Jana Pawła II (Anna Jagiełło, Agnieszka Krusińska).

Uczniowie obu konkursów wykazali się pomysłowością, zmysłem obserwacji. Jedna z jurorek podkreślała, że w pracach komisja szukała nie perfekcji, lecz szczerości i prawdy w opisywaniu rzeczywistości, umiejętności przekazania swoich emocji i odczuć. I takie właśnie prace były – autentyczne. Dzieci musiały zastanowić się nad swoimi zaletami i w sposób plastyczny zaprezentować to, co w sobie odkryły – gotowość do pomocy ludziom (rodzicom, dziadkom, kolegom), miłość do zwierząt, realizowanie własnych pasji (czytanie, jazda konna, sport, taniec), dzielenie się uśmiechem z innymi.

Również uczestnicy konkursu na scenkę profilaktyczną zwracali uwagę w czym upatrują niebezpieczeństwa bycia idealnym pod każdym względem. Pokazywali zagrożenia zdrowotne (chęć dorównania wzorom propagowanym w social mediach, obsesja odchudzania się, dążenia do idealnego wizerunku), psychiczne (niska samoocena związana ze zbyt wygórowanymi oczekiwaniami bliskich, koniecznością zdobywania wysokich ocen i lokat, izolacja i samotność związana z poczuciem wstydu, że rodzina ma zbyt niski status materialny, dotykają ją problemy np. alkoholizm rodzica). Uczestnicy starali się pokazywać swoje rozwiązania – szukanie pomocy i wsparcia. W scenkach wybrzmiewały hasła: Nie ma ludzi idealnych. Nigdy nie było i nie będzie. Każdy jest wystarczający!; Nie muszę być idealnie chuda. Nie muszę mieć samych dobrych ocen w szkole. Nie muszę wyglądać jak te wszystkie piękne dziewczyny z Instagrama. To, co liczy się w relacjach, to szacunek, miłość, radość.

Organizatorami kampanii profilaktycznej WIDZĘ – ROZMAWIAM – REAGUJĘ są:

  • Centrum Kształcenia Ustawicznego w Siedlcach,
  • Komenda Miejska Policji w Siedlcach,
  • IPA Region Siedlce,
  • Szkoła Podstawowa nr 11 im. Jana Pawła II w Siedlcach.

Uczestnicy konkursu odebrali nagrody z rąk patrona honorowego kampanii Prezydenta Miasta Siedlce – Andrzeja Sitnika oraz Zastępcy Prezydenta Miasta Siedlce – Roberta Szczepanika. Nagrody związane są z propagowaniem zdrowego stylu życia, wspomaganiem rozwijania pasji, zwracaniem uwagi na bezpieczeństwo. Tradycją kampanii są również pamiątkowe fotografie uczestników spotkania.

Sprawdź jak dobrze znasz Siedlce! Spróbuj przyporządkować obiekty do ich lokalizacji. To tylko 10 pytań!

Pytanie 1 z 10
Gdzie mieści się Obraz El Greco "Ekstaza św. Franciszka"